Duurzame voeding: broodbeleg

Een vraag die ik vaak krijg is: wat eet je als veganist op brood? Wel, daar kan ik heel kort over zijn. Eigenlijk eet ik niet zo vaak brood, vaker eet ik rijstwafels, crackers of roggebrood. Op al deze ondergronden past het volgende beleg:
  • Ekoplaza pindakaas (zonder palmolie of suiker) met komkommer of banaan of pure hagelslag
  • Tahini ook van de Ekoplaza, lekker met hagelslag
  • Als ik wat meer tijd heb maak ik humus, dat blijft alleen niet zo lang goed zonder koelkast
Ideaal voor als je niet thuis luncht:
  • Avocado met peper (of sambal) en tomaat. Deze is mijn aller lievelingst, ook heerlijk als tosti!
  • Banaan – zo simpel maar oh zo lekker, dit is mijn meest gegeten broodbeleg
Ik neem altijd een banaan, tomaat en avocado mee als ik in de trein of op de uni ga lunchen. Zo smeer ik mijn lunch wanneer ik honger heb. Lekker en zonder verpakkingen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Sauna feestjes in Finland

Drie maanden zonder wc-papier

Vrij leven zonder bh's

Experiment: schone haren zonder shampoo