Zero-waste gadget: de zakdoek

‘s Winters maar ook zomers snotteren we heel wat af. Bijna iedereen gebruikt hiervoor van die papieren zakdoekjes die met z’n vijven opgevouwen in een plasticje zitten. Zelf gebruikte ik altijd toiletpapier: makkelijk, goedkoper, zuiniger en minder verpakking. Tot ik een keer heel verkouden was en realiseerde hoeveel afval ik aan het creëren was. Mijn vader gebruikt altijd stoffen zakdoeken, zo kwam ik op het idee om dat ook meer eens te gaan gebruiken.


Mijn ervaring: het is ideaal. Je bent altijd voorzien van een zakdoek, je krijgt geen natte vingers van het papier dat week wordt en als de doek vol zit was je hem uit en gebruik je hem weer. Fijn lichtgewicht om altijd bij je te hebben.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sauna feestjes in Finland

Drie maanden zonder wc-papier

Vrij leven zonder bh's

Experiment: schone haren zonder shampoo